Kezdeti lépéseim az otthoni chili termesztés területén és egyebek...

Tambi chili blogja

Tambi chili blogja

Palántanevelő fejlesztés...S01E08

2015. február 22. - Tambi

Ahogy azt írtam egy héttel ezelőtt, végre hajtottam a tervezett fejlesztést a palántanevelőn. Három oldalról fix falat kapott, így már csak egy oldala nyitható.

2015-02-22_17_45_58_3096_x_1741.jpg

Az oldalfalakat XPS-ből (zárt cellás polisztirol lapok, amelyeket épületek lábazatának szigetelésére használnak) készítettem el, erre főleg a fényszennyezés miatt volt szükség. 

Ezzel javult a palántanevelő hőszigetelése is, ami azért is jó mert kivettem a fűtőfilmet a magoncok alól, és most csak a kompakt fénycsövek szolgáltatják a meleget nap közben.

2015-02-22_17_47_21_3096_x_1741.jpg

Albérlő is van a nevelőben: a párom berakott egy zöldség zöldjét, az látható a jobb oldali kék színű tálkában.

Sajnos még nem jöttem rá, hogy miért színeződött el egyik-másik magonc levele, és senkinek nem volt eddig ötlete, hogy mi lehet az oka.

2015-02-22_17_48_16_3096_x_1741.jpg

A fenti képen látszik, hogy mi aggaszt, a bal alsó és a jobb felső növényről van szó. Érdekes, hogy a sziklevelek tövében fejlődő új levélkék nincsenek elszíneződve.

2015-02-22_17_48_37_3096_x_1741.jpg

Éltem a gyanúperrel, hogy esetleg az infra fűtőfilm lehet a ludas a dologban, ezért vettem ki a palánta nevelőből. Lehet hogy semmi köze hozzá, de mivel javult a nevelő hőszigetelése, talán így elég lesz a világítás által termelt hő is.

Egyébként lassan fejlődnek a magoncok, nem tudom hogy ez így normális-e, nekem kicsit lassúnak tűnik a tempó, de valószínűleg csak én vagyok türelmetlen egy kicsit... :)

2015-02-22_17_47_30_3096_x_1741.jpg

Kapott egy kis optikai tuningot is a palántanevelő:

2015-02-22_18_05_55_3096_x_1741.jpg

A matricát a fataliiseds.net-ről vásárolt magokkal küldte a srác, gondoltam ennél jobb helyet nem fogok találni neki.

Addig is, ameddig nem tudom kielégíteni a kapszaicin iránti vágyamat saját termésből, rendeltem egy-két chili termesztő által készített terméket, amint megérkeztek bemutatom őket...

A bejegyzés trackback címe:

https://tambichili.blog.hu/api/trackback/id/tr807204263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoolee Chili · http://zoolee-s-chili.webnode.hu/ 2015.02.24. 10:49:25

Szia!
Nagyon szépen fejlődnek a növények, ne aggódj miattuk! Igazán majd a rendes napfénytől fognak megindulni, meg ha lesz több levelük. A levelek színe is rendben van, a friss levél mindig zöld, majd kis idő múlva elszíneződik, ha ez a jellemző a fajtára. Nálam is így ment a Jalapeno Purple esetében. ;) Csak így tovább!

Tambi 2015.02.24. 12:48:46

Köszönöm a biztatást! Gondolom először inkább a gyökérzet fejlődik ki, arra fordít több energiát a növény. Én inkább a meglévő levelek szürkés színe miatt aggódom kicsit, de lehet hogy alaptalanul...:)
süti beállítások módosítása