Kezdeti lépéseim az otthoni chili termesztés területén és egyebek...

Tambi chili blogja

Tambi chili blogja

Kóstoló, tápozás meg ilyenek...S01E09

2015. március 08. - Tambi

Megjöttek a rendelt chili szószok, ahogy ígértem leírom a tapasztalataimat.

Két helyről vásároltam kézműves chili szószt:

Nagy Gábor alias GaBko-tól aki nagymarosi chili termesztő, a Chili Kertész Fórum alapítója. Tőle 2 terméket rendeltem:

gabko_sauce_cream.jpg

Hot Pepper Cream-et és Sauce-t vásároltam. Mind kettő termék nagyon ütős, brutál erős, a krém 94% chili tartalmú, a szósz 80%-ban tartalmaz paprikát. Tehát csak a lényeg van az üvegben és semmi mellébeszélés, betartja amit ígér:

"Semmi sallang, csak Chili! Ez nem kecsap, hanem fűszer!"

A másik 2 kiváló termék Danka Krisztián debreceni termesztőtől érkezett:

10514301_630074663774261_4859891297516864059_o.jpg

Tőle Hot Pepper Sauce-t és a Devil Kid Yellow Sauce-t vásároltam meg. Csak jót tudok nyilatkozni ezekről a termékekről is, csak a lényeg van bennük, szintén brutál erős szószok. Szerintem a Devil Kid Yellow talán egy fokkal lágyabb mint a Hot Pepper Sauce, de nagyon jó anyag az is.

A két termelőtől származó szószok közös jó tulajdonsága, hogy mindegyik kiváló termék. Ami különbséget én éreztem, hogy talán GaBko szószán nem igazán érezni az ecetet, míg Danka szószaiban egy leheletnyivel talán dominánsabb ez az íz. Illetve még talán annyit, hogy Danka szószai kicsit rusztikusabbak, darabosabbak, GaBko-é talán homogénebb állagú. De ez csak az én személyes észrevételem, semmit nem ront az élvezeti értékükön!

Viszont van egy nagyon rossz tulajdonsága mindkét termelő termékeinek: annak ellenére is, hogy elég kevés kell belőlük az ételekbe, gyorsan elfogynak...:) 

Napi szinten fogyasztom, szendvicsbe, főtt ételekbe, kiváló termékek, mindenkinek - aki szereti ha csíp - csak ajánlani tudom őket!

Nos, akkor egy kicsit az én kis kertemről is írok. Végre szemmel láthatóan kezdenek beindulni a palánták:

2015-03-08_18_04_23_3096_x_1741.jpg

Nem tudom, hogy ez annak köszönhető-e hogy egy hete elkezdtem nekik tápoldatot adni, vagy csak egyszerűen most már nem csak a gyökereiket növesztik, - valószínűleg mindkettő - de végül is teljesen mindegy, az a lényeg hogy fejlődnek.

VitaFlora eper és zöldség tápoldatot használok, a Chili Kertész Fórumon ajánlották többen is.

3-08-k-01.jpg

Egyenlőre csak óvatosan, az előírtnál kevesebbet adtam nekik. Egy héten egyszer kapnak: 2 liter vízbe 6 ml tápoldatot és azzal locsoltam meg őket, ez a 2 liter eddig két locsolásra volt elég. Még egy dolgot kipróbálok az öntözéssel kapcsolatban: hoztam vizet az ártézi kútról és azzal locsolok. Gyerekkori jó barátom Ottó, locsolta a szobanövényeit rendszeresen ártézi vízzel, és gyönyörű szépen fejlődtek tőle. Remélem a chiliknek is jó lesz...!

2015-03-06_15_17_12_3096_x_1741.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tambichili.blog.hu/api/trackback/id/tr247251873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2015.03.11. 14:06:43

Köszi a véleményt, jól esett! Csak egy apróság, hogy nem Gabco, hanem GaBko :)

Tambi 2015.03.11. 15:14:07

Elnézést figyelmetlen voltam... :) Kijavítottam és köszönöm, hogy megnézted a blogomat! :)
süti beállítások módosítása